یا هو
مرد پاک را زندگی و زمان تنها نمی گذارند .
زندگی از او دفاع می کند ،
زمان تبرئه اش می کند .
پلیدان هرگز پاکدامنی رانمی توانند آلود .
هر چند سنگ ها را بسته و سگ ها را رها کرده باشند !
درهرجا در هر ملتی ،هر مذهبی ، هر حزبی و هر جامعه ای که وحدت علمی و وحدت قالب های اعتقادی بوجود آمد ،علامت این است که در آن جامعه استبداد فکری و اعتقادی وجود دارد، یانه مرگ گریبانگیر اندیشه و فکر شده –
از این دو صورت خارج نیست .
در صفین ،علی با طبقه حاکمی می جنگد که پس از هر انقلاب ،وارث غاصب آن می شود و با نقاب جدید،به استضعاف همیشگی خلق ادامه می دهد .
علی در صفین با اسلامی می جنگد که عدالت را از آن حذف کرده اند ،می جنگد تا عدالت را به آن باز آورد .
"قاسطین "در برابر شعار "آزادی " "ناکثین " در برابر شعار "عدالت "و مارقین در برابر شعار "آگاهی " علی قد علم کردند .به عبارتی دیگر ،این سه شعار "آزادی "، "عدالت " ،و "آگاهی است که سه جبهه "قاسطین "،"مارقین "،و "ناکثین "را بوجود آورده است .
علی در برابر اینها که تا این حد به او خیانت و اهانت می کردند ،در برابرش ،در مسجد ،مسخره می کردند ،تهمت می بستند ،شعار مخالف می دادند وحتی میخواستند نمازش را بشکنند ،حتی حقوق یکنفرشان را هم از بیت المال ،قطع نکرد ...واین واقعاً عجیب است
...دموکراسی لیبرالیسم و حقوق بشر جهان امروز ،در برابر چنین رفتار علی شرمگین است .
علی شریعتی
سلام به شما فرزانه عزیز مطلب امروز شمارو مطالعه کردم
خسته نباشید.
مرد را دردی اگر باشد خوش است
درد بی دردی علاجش آتش است
فرزانه خانم عرض شود که :
رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس
گویا ولی شناسان رفتند از این ولایت