نسیم صبا

اشعار متون زیبا دست نوشته

نسیم صبا

اشعار متون زیبا دست نوشته

مناجات

 

پروردگارا می خواهم با تو بگویم از تمامی افکارواندیشه هایم ، از تمامی آنچه در درونم می گذرد ،از چیزهایی که دوستشان دارم، از چیزهایی که اندوهگینم می کنند، از آرزوها و آرمانهایم و از خواسته های فراوانم.

خداوندا می خواهم تو را با تمام وجود حس کنم ، تو را در ذره ذره وجودم حاضر ببینم، دلم می خواهد عشق به تو به تمام اعضا و جوارحم نفوذ کند و مرا از تو پر و از خود خالی کند، دلم می خواهد قلبم تنها خانه تو و جایگاه تو باشد.

پروردگار مهربانم می خواهم روحم را گنجینه ثروتهای فراوان قرار دهی،گنجینه ای پر از گوهرهای ارزشمند، گوهرهایی همچون ایمان ، عشق ، صداقت ، پاکی ، صفا ، مهربانی ، وفا و ..........

و دور کنی هر چه ناپاکی وآلودگی را از اندیشه ام ، از نگاهم ، از سخنانم و از رفتارم

و بگیری از من خودخواهی را ، تکبر را ، حسد را ، طمع را و تمام صفات رذیله را.

خداوندا از تو می خواهم اندیشه ام را وسیع و تفکرم را عمیق گردانی و بگذاری تمام  

زیباییها در روح من جمع شوند، مگر من انسان نیستم؟ مگر من اشرف مخلوقات نیستم؟  

مگر من خلیفه الله نیستم ؟ مگر تو از فرشتگانت نخواستی تا در مقابلم سجده کنند ؟ پس من میتوانم شایستگی تمام این زیبایی ها را پیدا کنم البته می دانم به شرط آنکه خود بخواهم.  

پس خداوندا به من ثبات قدم و استواری در مسیر دستیابی به خواسته هایم عطا کن .

پروردگارا نمی خواهم از کسانی باشم که زیبا سخن می گویند اما زیبا زندگی نمی کنند.

نمی خواهم دیگران را به قضاوت بنشینم قبل از آنکه خود را به قضاوت بنشانم .

نمی خواهم دیگران را به چیزی دعوت کنم که خود فرسنگها از آن فاصله دارم .

نمی خواهم کوچکترین ظلمی در حق کسی حتی ناخواسته و نادانسته روا دارم . 

نمی خواهم حقی از کسی پایمال کنم حتی اگر حقی از من پایمال کرده باشد. 

و خداوندا می خواهم همچون تو سرچشمه خیر و برکت و نیکی باشم و می خواهم از تمام صفات نیک تو حداقل به اندازه ذره ای دروجود خود داشته باشم.

پس بارالها به حق رحیم بودنت مهربانم و به حق کریم بودنت بخشایشگرم وبه حق  عظیم بودنت بزرگوارم و به حق فتاح بودنت گشایشگرم و به حق مستعان بودنت یاریگرم قرار بده.   

خدایا به حق علیم بودنت مرا دانا و به حق حلیم بودنت مرا بردبار و به حق حنان بودنت مرا دلسوز و به حق نافع بودنت مرا مفید و به حق عادل بودنت مرا عادل گردان. 

یا صادق الوعد مرا درست پیمان و یا موفی العهد مرا وفا کننده به عهد و پیمان قرار بده. 

ای نور آسمانها و زمین بگذار نور ایمانت تمام وجودم را روشن و نورانی گرداند. 

 

                                                                                      " آمین یا رب العالمین "

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:55 ب.ظ

الهی مرا آن ده که آن به ...

الهی، مرا توفیقی ده تا تو را بشناسم
و دانشی ده تا خود را بشناسم

الهی مرا بینشی ده تا حق را از باطل تشخیص دهم
و بصیرتی ده تا هرگز به بیراهه نروم

الهی مرا فیضی ده تا حقیقت گرا باشم
و عقلی نورانی ده تا بر اساس آن عمل کنم

الهی! بیزارم از آن طاعتی که مرا به عُجب آرد، و بنده آن معصیتم که مرا به عذر آورد

الهی مرا عشقی ده تا همة مخلوقات تو را به عشق تو دوست بدارم

الهی! فراق، کوه را هامون کند، هامون را جیحون کند، جیحون را پر خون کند. دانی که با این دل ضعیف، چون کند؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:56 ب.ظ

آمین

[ بدون نام ] شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:49 ق.ظ

خدایا من آنقدر تاریکم که فقط در انتظار نظر توام فقط به اندازه یک روزنه

[ بدون نام ] شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:51 ق.ظ

چقدر زیبا مناجاتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد